ååh.. jaa! Mer av det!

Jag sitter med ryggen mot henne. Tjejen jag tog mod till mig och ringde dagen efter festen. Det är fakiskt en rolig historia hur jag hamnade här. En fredagkväll då jag var ute med en kompis på fest ringde en tjejkompis till honom och sa att hon skulle komma på festen. Jag tog telefonen från min kompis och började fyllesnacka om att jag hade träffat henne förut. Min kompis bara stog och skrattade. Ett tag senare när tjejkompisen inte kommit så fick jag ringa upp henne från min mobil då min kompis hade lite dåligt med pengar på sin.

Denna gången var det annorlunda. Rösten jag hörde i telefonen sade nått speciellt till mig. Det blev första gången vi pratade, och vi pratade tills hennes mobil dog. Lite besviken över att samtalet tagit slut så fort ringde jag henne igen  dagen efter för att precis komma på att hon kanske bara sa att mobilen dog för att sluta prata med mig.. Men jag fick ju faktiskt intrycket att hon tyckte om att prata med mig. Hon svarade och vi pratade på igen. Skönt, hon hade nog inte dissat mig. Hon fick mig att tro att hon bodde bland molnen och att hon hade vingar för att flyga upp dit. Lite smidigt fick jag henne att adda mig på msn genom att prata med vår gemensamma kompis.

Jag hade inte en aning om hur hon såg ut än. På msn skulle jag kunna se det. Senare på kvällen lagade jag mat med min laptop som musik-källa i köket. "Plopp, någon skriver till dig!". Hon var snabb med att slå på min webcam för att se på mig medans vi pratade. Hon verkade lite intresserad av att jag lagade riktig mat och inte bara värmde upp nått. Efter ett tags chattande bjöd jag in henne för att få smaka på min vegitariska kost dagen därpå.

Lite konstigt kändes det allt när vi gick mot varandra där på gatan. Nått som slog mig var hur hon gick klädd. De klädde henne riktigt bra! Visst, tjejer kan ha ett sinne för att ha snygga kläder, men den här tjejen kom gående med ett leende på läpparna och skrattade så smått.

Vi åt min mat som blev rätt så lyckad. Kan ni tänka er stekt haloumi i stark currysås med quinoa. mums.. Hur som helst såg vi på Rocky horror picture show. Hon reagerade som jag hoppades.. "...konstig film".

Två veckor senare sitter jag på hennes soffa och hon kliar min rygg. Hon är bäst. Hon gör mig glad. Hon överaskar mig även om jag känner att jag kan läsa av henne bra. Det är verkligen inte ofta man möter en underbar tjej som denna.

Kommentarer
Postat av: Anonym

mumma! låter underbart!!!

2007-03-07 @ 14:39:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback