The Devil Wears Prada

Jag såg filmen ensam när jag inte hade nått bättre för mig att göra, och det är nog då den är bäst.
Denna filmen är knappast en film man ser med någon killkompis eller på första dejten. Snarare att man ser den med en person man varit ihop med ett tag, för man bör nog kunna känna till en del om vad den andre  har för abitioner inom yrkeslivet och tankar om mode.

För att vara en "tjejfilm" så tycker jag det finns en hel att diskutera runt omkring filmen. Bland annat hur mycket man är redo att offra för karriären, hur man ska se på chefens auktoritet, om
Meryl Streeps rollfigur enbart är elak eller om det är behövligt ont för att få jobbet gjort på bästa sätt, hur viktigt det är att följa mode för att uppfattas som en vacker person.

Jag ger denna filmen 6 orrar på en skala till 10.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback