det nya året.

Jag längtar inte längre efter något. jag saknar inte någon, och jag ser inte fram emot nått. inget annat än att plugga står på schemat. jag har gått och blivit kär.  Kärat ned mig i en laptop jag hittat på nätet. antar att det är vad som händer när man inte har någon att tycka om, man finner substitut.


Så vad vill jag med det nya året?

att resa utomlands ett tag. rättare sagt flytta utomlands och börja ett nytt liv. en helt ny tillvaro, jobba för att bygga en bättre tillvaro och ett bättre jag. med erfarenheter från andra länder utvecklas troligen jag väldigt mycket. alla skulle utvecklas mycket av det.

i den perfekta tillvaron skulle jag flytta utomlands under två år för att känna på livet. medans jag lever livet ska jag jobba med viss datateknik, inte plugga det. för jag är rätt trött på att plugga just nu. man blir lätt det av att plugga konstant 13,5 år.


I vilka länder skulle jag vilja pröva på att bo då? italien, frankrike, taiwan till en början. korea, brazilien och madagaskar är länder jag skulle vilja besöka. jag vill lära mig språk, för det har jag alltid varit så dålig på. tänk att resa till taiwan och inte ha med sig nått sällskap från sverige. man är tvungen att börja om helt från början. man skaffar sig lite kompisar som allt eftersom hjälper en att utveckla det språk man så småning om lär sig att tänka på. att sedan återvända till sverige är inget säkert, för du är lycklig med det nya livet du skapat där. kanske till och med har du träffat någon att hålla handen med.


Kommentarer
Postat av: Chriz

hej apa! jag flyttar också. till barcelona i höst. matilda följer med å är au pair, eller så drar hon till luxenburg. men kolla upp erasmus-möjligheter, du behöver inte sluta plugga, ge inte upp. plugga ett år utomlands å du får en massa nya erfarenheter och vänner. kanske tar det dig vidare mot det du söker.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback