Sömnlös

Det är inte första kvällen det händer. Snarare har det varit såhär den senaste veckan. Jag ligger på rygg och stirrar upp i taket. Under täcket är det lagom varmt och riktigt mysigt. Ändå ligger jag där vaken och kan inte sova. Jag lägger mig på sidan och ser att mitt högsta fönster är helt perfekt placerat för att jag ska kunna ligga i min säng och titta ut på himlen utan att se någon av huset på andra sidan innergården. Här skulle jag kunna somna in när det är stjärnklart genom att bara kunna ligga och titta ut. Men det är inte stjärnklart. Allt som syns är bara gråa moln.

Fönstret hjälper inte, det är för många tankar som tävlar i huvudet. Tankar om min katastrofala ekonomiska situation, tankar om skolans ämen, men framför allt tankar över min sociala sits.
Under en lång tid har det varit det faktum att jag inte haft någon som gjort att jag kunnat fokusera mig på och haft motivation till skolan. Nu har motgångarna i skolan satt fart tankarna vad jag verkligen vill göra med mitt liv, och jag inser att jag har tappat bort gnistan. Jag tror jag tappat bort mig själv på vägen och inte riktigt vet vem jag är. Samma sak som fick mig att studera hårt får mig nu att ifrågasätta allt.

Vad vill jag egenterligen göra?


2004

Såhär såg det ut för 2 år sedan den 21/11.


Trots allt så ser gänget i skolan efter mig. Det är skönt att ha dom där, och jag tvekar inte en sekund på att fortsätta utbildning även om det finns en massa plötsliga tankar om förändring.

Det som till slut lockade John Blund var tankar på en sommar som litet barn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback