I can't decide if she really loves me

Vi möttes igen. Det slog gnistor om oss och vi tycke om varandra på riktigt. När jag tittar på henne ser jag  vad jag en gång såg hos henne. Hennes vackra mörka hår som faller ned över axlarna, hennes charmiga leende som alltid får mig att le, och hennes ögon som när hon ser på mig bubblar av liv. Hon håller sig hela tiden nära mig och är mysig. Det verkar vara en sport för hennes några år yngre bror att hela tiden försöka störa oss.

Några av hennes kompisar kom hem till henne. 3 roliga killar med mycket energi. Tydligen är det dags för  en maskerad och fest. Vi får skjus av någon medelålders kvinna i en röd yaris till ett ställe där man kan spela billjard med mera. Alla är på väldigt bra humör och flaskor skålas med. Det är nog större än bara en maskerad, snarare en parad. För vid ett tillfälle senare när vi går ut på en hög balkong för att få en privat stund är hela staden fylld med folk som firar. Allt går i rött och svart.

Vi möter Carro med hennes gäng på någon gata i villervallet. Hon hälsar glatt och berättar om ett ställe där man måste ha ett lösenord för att komma in. Rättare sagt, man kan ge dörrvakten ett lösenord som han sedan släpper in folk som har. Men man ska inte använda lösenordet "bug". Man kan undra, vad händer om man ger vakten lösenordet bug. Det gjorde jag, och helvete brakade lös. Folk i kön till stället började prata högljudt. Några frågade mig vem jag ropade bug åt. Jag pekar bara på dörrvakten och säger "honom". Vidare höga diskutioner. Folk frågar igen, Irriterat säger jag att det var till vakten vid dörren. Vakten bara flinar. Folket ropar att det inte är någon där. Då tränger jag mig fram til vakten, lägger min hand på hans axel och säger att det är han. Folket tittar förskräckt på mig och säger att det inte är någon där. Men jag kunde samtala med vakten även om ingen annan såg eller hörde honom.

Allt blir jobbigt. Nu harjag insett att jag är schizofren och att jag bara levt i en fantasivärld. Ett ljud kommer från min mobil och jag kollar på den. 7 nya meddelanden. Två av dom är från flickan jag spenderat kvällen med, eller är det bara som jag tror? Inbillade jag mig bara att vi hittat tillbaka? I det första smset står det "varför skriver du så? jag är hemma" i det andra står nått om att hon har mina bilnycklar.. Ett sms från carro också, men jag orkar inte läsa det. jag sätter mig ned i snön på en bilparkering. En kvinnlig polis frågar om jag behöver hjälp. Det enda jag kommer på är att hon kan hjälpa mig hitta  min bil, men den är inte där på parkeringen. "Det är inte allt för ovanligt att bilar försvinner vid den här högtiden.."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback