Doften av vinter, doften av romans?

Mobilen ringer. Jag stänger av den.
Väckarklockan i fönstret ringer. irriterat går jag med snabba steg fram till fönstret och stannar till.
Där ute är det vinter. Hela innergården är täckt av snö och det var riktigt ljust ute. Det hade inte fallit en snöflinga inatt när jag la mig för att sova, så jag var lite förvånad.

Ytterdörren öppnas och jag går ut in en vägg av kalluft. De personer som stog ute på gatan måste fått sig ett gott skratt då jag krampaktigt kröp ihop och uttryckte nått som lät som "helvete...."
När jag väl fått upp värme nog att gå till hållplatsen känner jag en välbekant doft.
Doften av vinter. Riktig vinter. Men även nått annat finns i luften. Jag ler för mig själv och tänker på de gånger jag känt det tidigare. Inte förvånar det att den kommer till mig nu, för det är den tiden på året jag blivit kär då jag varit kär. Dessutom, det är ju den traditionsenliga pubrundan imorgon och då träffar jag garanterat nya människor att tycka om.

106053-6
Äntligen har jag kommit igång med 3Ds igen. Övar och övar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback